Gumiszerelés

Gumiszerelés menete

A gumiszerelés menete a következő: a sérült kereket, illetve gumit megvizsgálják, hogy hol és mekkora sérülés keletkezett, bejelölik a helyét. Ezután leveszik a felniről a gumit és ha nagyobb a sérülés egy gumirudat tesznek bele.

Jó, ha tudjuk, hogy a 6 mm-nél nagyobb sérüléseket (vágás, szakadás), illetve, ha a gumi az oldalfalon sérült meg, már nem lehet megjavítani.

Ha a szelepünk sérült meg, azt kicseréltethetjük. Ezután visszateszik a felnire az abroncsot, felfújják. Nagyon fontos lépés a következő, centrírozzák a kerekünket. Ha ezt nem tennék, a használat során a futóművünk tönkre menne, illetve az autó annyira rázna, hogy menni sem tudnánk vele. A centrírozás során a felnire gumis súlyokat rögzítenek, ezzel egyenlítik ki az oldalakat, hogy a kerék egyenletesen tudjon forogni a tengelyen. A centrírozás után a javítás kész is van, már csak a kerék visszahelyezése van hátra az autónkra. Itt egy dologra kell ügyelni, hogy a csavarokon az anyák megfelelően meg legyenek húzva, ellenkező esetben leeshet a kerekünk.

Fontos dolog, hogy a kerekeink állapotát hetente ellenőrizzük, és ebbe beletartozik a pótkerekünk is, hiszen nincs annál nagyobb bosszúság, ha akkor döbbenünk arra, hogy a pótkerekünk rossz, amikor defektet kaptunk.

Comments are closed.